Profil linków
lin3

Pozycjonowanie naszej strony internetowej wiąże się bezpośrednio ze stosowaniem linków prowadzących do niej. Jednak warto wiedzieć, że jakość tych linków jest bardzo ważna, ponieważ tylko dobre, tak zwane zdrowe i naturalne linki. mogą rzeczywiście wypromować naszą działalność. Inne linki, które zostaną uznane za zwykły spam lub wstawione ewidentnie w celu wypromowania strony, zostaną wyłapane przez algorytm Pingwin, co doprowadzi do obniżenia pozycji strony w wyszukiwarce lub do nałożenia kary.


Czym są linki prowadzące do strony?

Linki prowadzące do naszej strony mogą mieć różną formę. Mogą być follow lub nofollow, umieszczone na stronach tematycznych, zewnętrznych serwisach, forach, systemach wymiany linków, katalogach.

Czym cechuje się zdrowy profil linków?

Zdrowy profil linków, czyli taki, który rzeczywiście doprowadzi do wypozycjonowania naszej strony, powinien posiadać kilka cech. Przede wszystkim musi zawierać linki ze stron tematycznych, powiązanych z naszą firmą, wyglądające na autentyczne, niepochodzące z systemów wymiany linków, a jedynie z wartościowych dla użytkownika treści.

lin2

Niezdrowy profil linków, czyli taki, który obniży pozycję naszej strony lub spowoduje nałożenie kary, to przede wszystkim linki ze stron niepowiązanych tematycznie z naszą działalnością, typowe linki spamowe oraz duży procent linków o dopasowaniu ścisłym (duża ilość linków dofollow jest podejrzana dla robotów Google). Dowiedź się więcej o analizie linków na stronie http://promotraffic.pl/analiza-profili-linkowania/

 

Dla lepszego zrozumienia powyższych informacji, warto jeszcze odpowiedzieć sobie na pytanie… Czym jest filtr Google?

Filtr Google to obniżanie pozycji strony za to, że jej właściciel dopuścił się czynności niezgodnych z  regulaminem Google, a konkretniej zdecydował się na użycie nienaturalnych linków przychodzących. Filtr może być zastosowany w dwóch formach: częściowej i całościowej. Ta pierwsza dotyczy obniżenia pozycji strony w wyszukiwarce tylko na wybrane frazy, które wypozycjonowano niewłaściwie. Ta druga, dotyczy całej strony.

lin1

Jednak najgorszym rodzajem filtrów Google  są filtry algorytmiczne, które nakłada się niejako automatycznie na stronę (tzw. kara) za „poważniejsze” przewinienia, jak zastosowanie zbyt dużego zagęszczenia słów kluczowych czy zduplikowanie treści.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx