Reklama w biznesie
calculator-178127_1280

Pierwsze kroki za nami. Zarejestrowaliśmy nasz biznes w Krajowym Rejestrze Sądowym, otrzymaliśmy Numer Identyfikacji Podatkowej, wynajęliśmy lokal, a więc stało się – otworzyliśmy firmę. Gdy emocje opadną pada pytanie: co dalej? Musimy zaistnieć na rynku. By wybić się spośród tłumu (oprócz wysokiej jakości produktów czy usług) potrzebne nam będzie logo zapadające w pamięć klientom. Jeśli chodzi o projektowanie loga oferuje dużą bazę firm wykonującą tego typu usługi. Nie kierujmy się przy wyborze jedynie ceną – warto sprawdzić wcześniej opinię innych użytkowników oraz przejrzeć portfolio. Czy to, co w nim zobaczymy przykuło naszą uwagę?

Są ciekawe i innowacyjne? Odpowiedź brzmi tak? Śmiało możesz decydować się właśnie na tego usługodawcę. Profesjonaliści wcześniej wykonają dokładny wywiad, zbadają Twoje potrzeby, by finalny produkt był jak najlepszy. Otrzymasz parę propozycji, spośród których wybierzesz tę jedyną – Twoje własne logo. Znak firmowy już mamy, jak teraz go wypromować? Tu także jest parę możliwości.

Reklama w internecie – sporo kosztuje, ale dociera do bardzo dużej grupy odbiorców. Są one dobierane do preferencji użytkownika. Więc jeśli prowadzisz salon obuwniczy, a ktoś właśnie w wyszukiwarce wpisał frazę „botki na jesień” to możesz być pewny, że u niego wyświetli się reklama Twojej firmy. Bardziej tradycyjną metodą są ulotki papierowe. Druk cyfrowy ma na najwyższym poziomie, niezależnie jaką drukarnię wybierzesz. Koszta zwykle są niskie, gdyż konkurencja na rynku jest dosyć wysoka. Decydując się na ulotki musisz doliczyć koszta związane z zatrudnieniem pracownika do ich roznoszenia. Pracy na takim stanowisku zwykle podejmują się studenci, którzy chcą sobie „dorobić”, stawka nie przekracza siedmiu złotych za godzinę i wystarczy umowa zlecenie bądź umowa o dzieło (co zmniejsza podatek, jaki musiałbyś zapłacić za kolejną przyjętą osobę). Jeszcze parę lat temu nie było tak łatwo.

Gdy poszukiwana była drukarnia cyfrowa oferowała jedynie cztery takie punkty, a ceny były bardzo wysokie. Ulotki papierowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli oferujemy standardowe usługi jak porady prawne, transport mebli podczas przeprowadzki czy artykuły papiernicze. Bardziej hermetyczna dziedzina (hosting, prowadzenie stron internetowych czy sprzęt do wspinaczki wysokogórskiej), która jest ukierunkowana na konkretnego klienta raczej nie odniesie sukcesu dzięki ulotkom papierowym. Na koniec równie ważna kwestia – wizerunek firmy w internecie.

Własna strona internetowa, profil na portalach społecznościowych – to absolutne podstawy. Są to miejsca, gdzie zamieścisz cennik i dane kontaktowe, przedstawisz usługi. A przede wszystkim otrzymasz informacje zwrotne od klientów. Im więcej recenzji, nie tylko tych pochlebnych, sprawi, że będziesz doskonalić swój warsztat, a dostarczany produkt będzie doskonalony. Garść zawartych tu rad to zapewne kropla w morzu spraw, o jakie musimy zadbać na początku kreowania wizerunku firmy (http://www.copygeneral.pl/wizytowki), ale nie możemy ich pominąć w drodze do sukcesu.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx